-
ÚVODNÍ USTANOVENÍ
-
Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) stanoví v souladu s ustanovením
§ 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník v platném znění (dále jen „občanský zákoník“)
podmínky pro nákup zboží v internetovém obchodu s potravinami a nápoji, který provozuje společnost
MyFoodMarket, s.r.o., se sídlem Březina 103, PSČ 666 01, IČO: 292 82 721, zapsaná v
obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně, oddíl C, vložka 70790 (dále
jen „společnost MyFoodMarket“), na
internetové stránce www.sklizeno.cz (dále jen „Internetová stránka“), na které
společnost MyFoodMarket jako prodávající nabízí zboží, které zákazník může
prostřednictvím internetové stránky objednat a koupit (dále jen „Internetový
obchod“).
-
Předmětem prodeje v Internetovém obchodě je potravinářské zboží vysoké kvality od různých výrobců
(dále jen „Zboží“). Zboží je děleno na tyto kategorie:
- čerstvé potraviny;
- suché potraviny;
- hotová jídla;
- nepotravinářské zboží (především gastronomické potřeby);
- vína a jiný alkohol;
- nápoje a
- mražené výrobky
Každá položka Zboží má svoji specifikaci (kód výrobku, název, cenu za
jednotku, druh balení, trvanlivost apod.), které jsou uvedeny na obalu výrobku.
-
Zboží, včetně cen
zobrazené na Internetové stránce neregistrovanému uživateli se vztahuje
ke skladu, prodejně či jiné provozovně společnosti MyFoodMarket
uvedené na Internetové stránce a označenému jako výdejní
místo příslušné dle adresy pro doručení uvedené v Objednávce (dále jen „Výdejní
místo“), a teprve v okamžiku řádné registrace je registrovanému uživateli
zobrazeno zboží a ceny aktuálně platné v příslušném Výdejním místě přiřazeném
příslušnému Zákazníkovi dle těchto VOP.
-
Tyto VOP se nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit Zboží od společnosti
MyFoodMarket, je právnickou osobou či osobou, jež jedná při objednávání zboží v rámci své
podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání.
-
Ustanovení odchylná od VOP je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní
smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto VOP.
-
Znění těchto VOP je společnost MyFoodMarket oprávněna kdykoliv bez dalšího jednostranně
měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu
účinnosti předchozího znění VOP.
-
KUPNÍ SMLOUVA
-
K prodeji Zboží
nabízeného společností MyFoodMarket v Internetovém obchodě dochází na základě
kupní smlouvy uzavřené v souladu s těmito VOP mezi společností MyFoodMarket,
jako prodávajícím a zákazníkem splňujícím podmínky těchto VOP, jako kupujícím
(dále jen „Kupní smlouva“).
-
Kupujícím zboží
v Internetovém obchodě na základě Kupní smlouvy může být pouze právnická osoba
nebo fyzická osoba starší 18 let a plně svéprávná, která
vysloví souhlas s těmito VOP, dá souhlas se zpracováním svých osobních údajů a
řádně se zaregistruje na Internetové stránce (dále jen „Zákazník“).
-
Předmětem Kupní smlouvy
je prodej zboží nabízeného v Internetovém obchodě.
-
Kupní smlouva mezi
společností MyFoodMarket a Zákazníkem je uzavřena okamžikem potvrzení Objednávky
Zákazníka společností MyFoodMarket.
-
Vlastnické právo
k zakoupené věci přechází na Zákazníka jako kupujícího okamžikem zaplacení celé
kupní ceny za příslušnou věc v souladu s těmito VOP.
-
OBJEDNÁVKA ZBOŽÍ
-
Objednávku zboží
v internetovém obchodě lze provést pouze na adresu do České republiky a
prostřednictvím k tomu určeného interaktivního objednávkového formuláře
umístěného na Internetové stránce (dále jen „Objednávka“). Podmínkou
úspěšného dokončení a odeslání Objednávky je označení objednávaného zboží,
potvrzení kupní ceny za Zboží a řádné a úplné vyplnění všech povinných údajů.
-
Po odeslání řádně a
úplně vyplněné Objednávky obdrží Zákazník na svoji e-mailovou adresu uvedenou
v Objednávce systémem Internetového obchodu automaticky generovanou e-mailovou zprávu obsahující
potvrzení společnosti MyFoodMarket o přijetí Objednávky,
přičemž tato zpráva nepředstavuje potvrzení Objednávky ze strany společnosti MyFoodMarket.
. Následně obdrží Zákazník na svoji e-mailovou adresu uvedenou v Objednávce potvrzení Objednávky společností
MyFoodMarket, spolu s její rekapitulací. Pro vyloučení veškerých pochybností se konstatuje, že teprve
okamžikem doručení potvrzení Objednávky společností MyFoodMarket spolu s její rekapitulací
dle předchozí věty je uzavřena Kupní smlouva.
-
Každá odeslaná
Objednávka je považována za závazný návrh na uzavření Kupní smlouvy.
Před odesláním Objednávky bude zákazníkovi umožněno zkontrolovat
a případně měnit vstupní údaje, které do Objednávky vložil.
-
Zákazník může svoji
objednávku zrušit pouze do okamžiku zahájení expedice objednaného zboží.
V takovém případě má společnost MyFoodMarket nárok na náhradu všech výdajů,
včetně škody, které ji v souvislosti s takovým zrušením Objednávky vznikly.
-
Společnost MyFoodMarket
si vyhrazuje právo kdykoliv zrušit Objednávku nebo její část zejména v případě,
že se objednané zboží během vyřizování Objednávky přestane vyrábět nebo dodávat
České republiky nebo pokud bude prodej takového zboží na území České republiky
zakázán, případně se výrazným způsobem změní jeho cena nebo jiné podmínky jeho
dodání. O zrušení objednávky bude Zákazník informován.
-
Pokud již Zákazník před
zrušením Objednávky uhradil kupní cenu Zboží nebo její část, bude mu příslušná
částka vrácena v nejbližším možném termínu. V případě zrušení Objednávky
Zákazníkem dle odst. 3.4 tohoto článku VOP, je společnost MyFoodMarket oprávněna
jednostranně započíst veškeré své případné pohledávky za Zákazníkem oproti
pohledávce zákazníka na vrácení kupní ceny Zboží nebo její části.
-
Zákazník je oprávněn
svoji Objednávku změnit nejpozději do 18:00 hod. dne předcházejícího dni, ve
kterém bude Zboží odesláno z Výdejního místa Zákazníkovi.
-
REGISTRACE ZÁKAZNÍKA, BEZPEČNOST, OSOBY VYLOUČENÉ Z UŽITÍ INTERNETOVÉHO OBCHODU
-
Při registraci Zákazníka
na Internetové stránce je Zákazník povinen uvést přesné a pravdivé údaje. Pokud
dojde u Zákazníka ke změně údajů, je povinen takovou změnu oznámit bezodkladně
společnosti MyFoodMarket. Ke zrušení registrace je nezbytné, aby Zákazník
kontaktoval zákaznickou linku nebo postupoval v souladu s pokyny uvedenými na
Internetové stránce.
-
Společnost MyFoodMarket
je oprávněna okamžitě pozastavit či zrušit registraci Zákazníka, pokud se může
odůvodněně domnívat, že Zákazník porušuje tyto VOP. Zánikem či zrušením
registrace Zákazníka nejsou dotčena ta ustanovení VOP, která vzhledem ke své
povaze přetrvávají.
-
Během registrace je
Zákazník vyzván k vytvoření přístupového hesla ke svému zákaznickému účtu.
Zákazník je povinen uchovávat toto heslo v tajnosti a nesdílet ho s dalšími
osobami. Zákazník nese plnou odpovědnost za veškeré úkony, které jsou z jeho
účtu učiněny. Zákazník je povinen bez zbytečného odkladu společnost MyFoodMarket
informovat, pokud má jakékoli podezření na zneužití či zpřístupnění svého hesla
třetí osobě.
-
V případě odůvodněné
obavy, že dochází nebo může dojít k zneužití Internetového obchodu, je
společnost MyFoodMarket oprávněna účet Zákazníka zablokovat, případně ho vyzvat
ke změně hesla.
-
Společnost MyFoodMarket
neodpovídá Zákazníkovi za škody, které mu vznikly v důsledku vyzrazení nebo
zneužití jeho přístupového hesla.
-
OCHRANA PRÁV DUŠEVNÍHO VLASTNICTVÍ
-
Vlastníkem a
provozovatelem Internetové stránky je společnost MyFoodMarket, která je v
souladu se zákonem č. 121/2000 Sb., autorský zákon, ve znění pozdějších
předpisů, oprávněna vykonávat majetková práva k Internetové stránce. Společnosti
MyFoodMarket svědčí veškerá autorská práva k vlastnímu obsahu, a to včetně
vizualizace a designu Internetové stránky, veškerých vyobrazení na těchto
stránkách, jakož i k databázím Internetového obchodu na Internetové stránce.
-
Každý, kdo
navštíví Internetovou stránku je uživatelem této Internetové stránky (dále jen „Uživatel“)
a je povinen se při jejich používání řídit platnými právními předpisy a
rozhodnutími orgánů státní správy, jednat v souladu s dobrými mravy a těmito
VOP, nepoškozovat dobré jméno a práva společnosti MyFoodMarket ani práva
ostatních Uživatelů.
-
Uživatel se zavazuje, že
zejména nebude:
- užívat jak celek, tak i jednotlivé součásti Internetové stránky jinak, než pro
vlastní potřebu, tj. zejména nebude nad rámec své potřeby kopírovat, stahovat a
šířit její obsah;
- zasahovat jiným Uživatelům do užívání Internetové stránky a jakýmkoli způsobem
jim v užití Internetové stránky bránit;
- zasahovat jakýmkoliv způsobem bez souhlasu společnosti MyFoodMarket do obsahu či
technické podstaty Internetové stránky;
- zasahovat do bezpečnosti Internetové stránky;
- využívat Internetovou stránku pro rozesílání nevyžádaných zpráv (spam) a
řetězových zpráv, zasílat na tuto Internetovou stránku viry nebo jakékoli
nebezpečné či škodlivé programy;
- zasílat na Internetovou stránku zprávy obsahující viry, nebo jakékoli nebezpečné
či škodlivé programy;
- vytvářet falešné zprávy (fake) za účelem falšování identity Uživatele, či
pokoušet se proniknout na účet jiných Uživatelů.
-
ZNEUŽITÍ INTERNETOVÉHO OBCHODU
-
Zneužití Internetového
obchodu je zakázáno. Za zneužití je považováno zejména:
- šíření obsahu, který je obtěžující, hanlivý, proti lidské důstojnosti,
diskriminující z hlediska náboženství, vyznání, barvy pleti, rasy nebo pohlaví,
který propaguje násilí či jakékoli další protiprávní jednání či porušování
sektorových pravidel;
- šíření obsahu, který ohrožuje veřejný pořádek nebo oprávněné zájmy jiného
Zákazníka, Uživatele či společnosti MyFoodMarket;
- získávání neoprávněného přístupu k jiným počítačovým systémům;
- narušování možnosti užití Internetové stránky jinému Zákazníkovi;
- porušování práv týkající se užití veřejné sítě elektronických komunikací;
- narušování nebo přerušování sítí nebo internetových stránek spojených
s Internetovou stránkou;
- tvorba, šíření či skladování elektronických kopií dokumentů a materiálů, které
jsou chráněny autorským právem bez předchozího souhlasu jejich vlastníka.
-
Společnost MyFoodMarket
je oprávněna závadný obsah z Internetové stránky odstranit a požadovat a vymáhat
po Uživateli, který zneužitím Internetového obchodu způsobil společnosti
MyFoodMarket škodu, uhrazení této škody v plné výši. Škodou se rozumí jakákoli
škoda způsobená společnosti MyFoodMarket nebo škoda, kterou vůči společnosti
MyFoodMarket uplatnily třetí osoby, kterým v důsledku zneužití Internetového
obchodu Uživatelem vznikla škoda. Škodou se rozumí jak přímá škoda, tak jakékoli
nezbytně vynaložené náklady a výlohy spojené s uplatnění práva na náhradu škody
a odstranění závadného stavu, který zneužitím Internetového obchodu vznikl. Za
škodu je považována také peněžitá pokuta, kterou příslušný správní orgán udělil
společnosti MyFoodMarket za porušení právních předpisů jako důsledek zneužití
Internetového obchodu Uživatelem.
-
DOSTUPNOST A ODPOVĚDNOST
-
Společnost MyFoodMarket
vyvíjí maximální úsilí ke zkvalitnění fungování Internetového obchodu. Přesto, s
ohledem na technické aspekty provozu a fungování Internetového obchodu/Internetové stránky,
nemůže Zákazníkovi poskytnout garanci stoprocentní dostupnosti Internetového obchodu/Internetové stránky a
jeho bezporuchovosti.
-
Společnost MyFoodMarket
si vyhrazuje právo omezit přístup Uživatelů k Internetovému obchodu/Internetové
stránce na dobu nezbytně nutnou k provedení oprav, údržby nebo upgradu systému
či implementace nových prvků systému.
-
Společnost MyFoodMarket
usiluje o co nejširší dostupnost služeb Internetového obchodu a jejich postupné
rozšiřování do dalších regionů a měst v ČR. Informaci o dostupnosti služeb
Internetového obchodu Zákazník získá v procesu zadávání Objednávky.
-
Přestože společnost
MyFoodMarket vynakládá maximální úsilí, aby zajistila přesnost, věcnou správnost
a aktuálnost obsahu Internetové stránky, není možné Uživateli vždy toto
garantovat. Z uvedeného důvodu společnost MyFoodMarket neposkytuje žádnou záruku
v tomto smyslu a není odpovědná za chyby, opomenutí nebo technické obtíže, které
se při užití Internetové stránky/Internetového obchodu mohou objevit. Pokud se
společnost MyFoodMarket dozví o nesprávnosti obsahu a pokud to bude technicky
možné a ekonomicky únosné, provede opravu obsahu pokud možno v co nejkratší
době.
-
Společnost MyFoodMarket
nenese odpovědnost zejména za:
- obsah internetových stránek patřících třetím subjektům, které lze navštívit
prostřednictvím Internetové stránky, odkazy na stránky třetích osob umístněné
na Internetové stránce, reklamu, popřípadě jinou formu propagace prováděnou
jakýmkoliv třetím subjektem prostřednictvím Internetové stránky;
- obsah umístěný na Internetovou stránku bez jejího souhlasu a vědomí, jestliže
pro společnost MyFoodMarket není technicky možné a ekonomicky únosné jeho
umístění a užívání zabránit;
- nekompatibilitu Internetové stránky s koncovým zařízením, softwarem Zákazníka
nebo s jeho připojením k síti elektronických komunikací;
- technické obtíže, včetně chyb a výpadků spojení s Internetovou stránkou.
-
Ustanoveními tohoto
článku není dotčena odpovědnost společnosti MyFoodMarket za vady produktů, které
prostřednictvím Internetového obchodu Zákazník nakoupil ve smyslu obecně
závazných právních předpisů.
-
OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ A SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM
-
Společnost MyFoodMarket
postupuje při zpracování osobních údajů Zákazníka v souladu se zákonem č.
101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů, ve znění
pozdějších předpisů (dále jen „Zákon o ochranně osobních údajů“), a se
získanými osobními údaji nakládá jako s důvěrnými.
-
Zákazník uděluje společnosti
MyFoodMarket souhlas se zpracování jím poskytnutých osobních údajů (dále jen „Údaje“)
podle § 5 Zákona o ochraně osobních údajů. Zákazník souhlasí, aby jeho Údaje
byly zpracovávány rovněž zpracovateli a dalšími příjemci pověřenými společností
MyFoodMarket, a to za použití manuálních a/nebo automatizovaných způsobů
zpracování, a to i v případě, že při tomto poskytnutí Údajů dojde k jejich
přenosu mimo území České republiky. Aktuální seznam zpracovatelů a dalších
příjemců, kterým mohou být Údaje zpřístupněny, je k dispozici na Internetové
stránce.
-
Zákazník dává společnosti
MyFoodMarket, případně dalším příjemcům, souhlas ke zpracování jím poskytnutých
Údajů za účelem:
- provozování
Internetového obchodu k prodeji zboží, zejména přijetí Objednávky, jejímu
zpracování, doručení Zboží do místa určení, platebních transakcí, vyúčtování
kupní ceny za Zboží, komunikaci se Zákazníkem během realizace Objednávky apod.;
- poskytnutí
informací Zákazníkovi o produktech, službách a slevových nabídkách společnosti
MyFoodMarket (zejména e-mailem, telefonicky, prostřednictvím SMS nebo MMS
zpráv);
-
Zákazník uděluje
svůj souhlas se zpracováním jím poskytnutých osobních údajů po dobu platné
registrace.
-
Společnost
MyFoodMarket prohlašuje, že Údaje budou zpracovávány pouze v souladu s účelem
vyjádřeným v tomto souhlasu.
-
Údaje Zákazník
poskytuje dobrovolně, a to prostřednictvím webové aplikace Internetového
obchodu/Internetové stránky.
-
Zákazník bere na vědomí, že je povinen své Údaje uvádět správně a pravdivě,
a že je povinen bez zbytečného odkladu informovat společnost MyFoodMarket o změně ve svých Údajích.
-
Zákazník potvrzuje, že poskytnuté Údaje jsou přesné, a že byl poučen o tom,
že se jedná o dobrovolné poskytnutí Údajů.
-
Souhlas dle tohoto
článku můžete Zákazník kdykoli odvolat, a to písemným oznámením doručeným na
adresu sídla společnosti MyFoodMarket.
-
Zákazník má právo:
- na informaci
ohledně zpracování Údajů, a to na základě písemné žádosti o informaci ohledně
zpracování Údajů, a společnost MyFoodMarket je povinna takovou informaci bez
zbytečného odkladu poskytnout; obsahem sdělení společnosti MyFoodMarket pak vždy
bude informace o:
- účelu zpracování Údajů;
- Údajích, které jsou předmětem zpracování, včetně veškerých dostupných
informací o jejich zdroji;
- povaze automatizovaného zpracování v souvislosti s jeho využitím pro
rozhodování, jestliže jsou na základě tohoto zpracování činěny úkony nebo
rozhodnutí, jejichž obsahem je zásah do práva a oprávněných zájmů Zákazníka; a
- příjemci, případně kategoriích příjemců Údajů.
- na přístup k
Údajům;
- požadovat opravu Údajů v souladu se Zákonem o ochraně osobních údajů;
- kdykoli
svůj souhlas odvolat písemným oznámením doručeným společnosti MyFoodMarket a
- pokud se
Zákazník domnívá, že společnost MyFoodMarket, zpracovatel či další příjemce
provádí zpracování Údajů v rozporu s ochranou soukromého a osobního života
Zákazníka nebo v rozporu se zákonem, zejména jsou-li Údaje nepřesné s ohledem na
účel jejich zpracování:
- požádat společnost MyFoodMarket, zpracovatele či dalšího příjemce o
vysvětlení;
- požádat, aby společnost MyFoodMarket, zpracovatel či další příjemce
odstranil takto vzniklý stav;
- nebo se obrátit s podnětem na Úřad pro ochranu osobních údajů.
-
KUPNÍ CENA A PLATEBNÍ PODMÍNKY
-
Zákazník je
povinen uhradit kupní cenu za zboží dle Kupní smlouvy (dále jen „Kupní cena“)
a příslušnou částku daně z přidané hodnoty odpovídající Kupní ceně v sazbě
platné ke dni uskutečnění zdanitelného plnění.
-
Ke stanovení Kupní
ceny jsou rozhodující částky uvedené jako ceny u příslušného zboží na
Internetové stránce k okamžiku odeslání Objednávky.
-
Kupní cenu je
možné uhradit kterýmkoliv z těchto způsobů, který je Zákazník povinen zvolit
v Objednávce:
-
převodem na
bankovní účet společnosti MyFoodMarket č. 2108844917/2700, vedený u
Unicredit Bank Czech Republic and Slovakia, a.s.,
-
platební,
debetní a kreditní kartou VISA nebo MasterCard
-
v hotovosti při převzetí (osobním odběru) ve Výdejním místě,
-
na dobírku
při převzetí zboží.
-
Společně s Kupní
cenou je Zákazník povinen zaplatit společnosti MyFoodMarket také veškeré náklady
spojené s balením a dodáním Zboží dle aktuálního ceníků uvedeného k okamžiku
odeslání Objednávky na Internetové stránce.
-
V případě platby
v hotovosti či v případě platby na dobírku je Kupní cena splatná při převzetí
zboží. V případě bezhotovostní platby je Kupní cena splatná do 5 (pěti) dnů od
uzavření Kupní smlouvy a expedice Zboží dle příslušné Objednávky nebude
společností MyFoodMarket zahájena do okamžiku zaplacení celé částky Kupní ceny
za Zboží, tj. společnost MyFoodMarket je oprávněna požadovat zálohu na Kupní
cenu ve výši 100 % Kupní ceny Zboží. V případě neuhrazení Kupní ceny řádně a
včas dle těchto VOP, kupní smlouva bez dalšího zaniká, čímž není dotčeno právo
společnosti MyFoodMarket na náhradu způsobené škody včetně veškerých nákladů
spojených s jejím uplatněním.
-
V případě
bezhotovostní platby je Zákazník povinen uhradit Kupní cenu s uvedením
variabilního symbolu platby, což je číslo Objednávky. V případě bezhotovostní
platby je závazek Zákazníka uhradit Kupní cenu splněn okamžikem připsání celé
částky Kupní ceny na uvedený bankovní účet společnosti MyFoodMarket.
-
PODMÍNKY DODÁNÍ ZBOŽÍ
-
Dostupnost zboží prezentovaného
na Internetové stránce je vázána na skladové zásoby a společnost MyFoodMarket
dostupnost zboží negarantuje.
-
Veškerá vyobrazení zboží na
Internetové stránce jsou pouze orientační a rozhodující je vždy popis zboží
uvedený u příslušné položky Internetového obchodu na Internetové stránce.
Společnost MyFoodMarket nenese žádnou odpovědnost za nesoulad zboží s jeho
vyobrazením na Internetové stránce.
-
Aby byla zajištěna dostupnost zboží
co největšímu počtu zákazníků, je společnost MyFoodMarket oprávněna předem
stanovit maximální limity odběru jednotlivých položek zboží jedním Zákazníkem
a/nebo pro určité časové období. Tímto ustanovením však není dotčeno právo
společnosti MyFoodMarket v případě individuální poptávky velkého množství
jednoho druhu zboží toto zboží nedodat, případně počet poptávaných kusů omezit
na rozumnou míru. Stanovení velkého množství je vždy na rozumné úvaze
společnosti MyFoodMarket, a to s přihlédnutím k ceně zboží, druhu, skladovým
zásobám, možnostem dopravy apod. O nedoručení nadlimitního objemu Zboží dle
příslušné Objednávky, či o omezení tohoto objemu ze strany společnosti
MyFoodMarket bude Zákazník vždy předem vyrozuměn.
-
Při poptávce zboží na váhu si
společnost MyFoodMarket vyhrazuje právo na dodání zboží s váhovou odchylkou.
Společnost MyFoodMarket však vyvine nejvyšší úsilí, aby odchylka byla co
nejnižší a co nejvíce se blížila požadované váze v poptávce Zákazníka.
-
Pokud u zboží, jehož cena je určena
podle váhy za měrnou jednotku a jehož povaha to umožňuje, Zákazník poptává počet
kusů namísto váhového množství, společnost MyFoodMarket dodá požadovaný počet
kusů. Cena pak bude stanovena podle váhy poptávaného počtu kusů takového zboží.
-
Veškeré zboží je dodáváno v obalech
způsobilých pro přepravu příslušného druhu potravin či nápojů.
-
Ceny zboží ve vratných zálohovaných
obalech zahrnují i zálohu za tento obal. Informace o výši zálohy je uvedena u
konkrétního produktu. Zákazník může vrátit zálohovaný obal a obdržet zpět zálohu
v provozních hodinách na Výdejních místech.
-
DORUČENÍ ZBOŽÍ
-
Zákazník je při Objednávce zboží
povinen závazně zvolit jím vybraný způsob doručení (odběru) zboží a případně
řádně a úplně uvést svoji adresu pro doručení.
-
Zboží zakoupené prostřednictvím
Internetového obchodu může být doručeno pouze jedním z následujících způsobů:
-
prostřednictvím vlastní zásilkové služby společnosti MyFoodMarket,
-
prostřednictvím zásilkové/balíkové služby externí zásilkové společnosti nebo
-
osobním odběrem ve Výdejním místě.
-
V případě doručování způsobem dle
odst. 11.2 písm. a) nebo b) tohoto článku shora bude zboží doručeno k hlavnímu
vstupnímu vchodu do budovy, či na nejbližší veřejně přístupné místo u budovy
(např. brána oplocení pozemku přiléhajícího k budově), jejíž adresa byla uvedena
v Objednávce jako místo doručení.
-
Společnost MyFoodMarket usiluje o
doručení Zboží v požadovaném čase, avšak nenese žádnou odpovědnost za nedoručení Zboží včas,
pokud toto bylo způsobeno skutečnostmi, které s přihlédnutím ke všem okolnostem
nemohla společnost MyFoodMarket bez vynaložení nepřiměřených nákladů ovlivnit.
-
Zboží je v místě doručení oprávněna
převzít pouze osoba plně svéprávná a starší 18 let, která
řidiči/doručovateli zásilkové společnosti či společnosti MyFoodMarket (dále jen „Doručovatel“)
sdělí číslo Objednávky, zaplatí na dobírku celou částku Kupní ceny Zboží či
prokáže předchozí zaplacení celé částky Kupní ceny Zboží jiným způsobem. V
případě, že Doručovatel má pochybnosti o věku osoby přebírající doručené zboží, je
oprávněn po takové osobě požadovat předložení osobního dokladu k prokázání věku.
Pokud nebude prokázáno, že jde o osobu starší 18 let a nebude možné převzetí
jinou osobou, Doručovatel Zboží nepředá.
-
V případě, že v dohodnutém čase a
na místě určeném Zákazníkem nebude osoba způsobilá k převzetí zboží, zanechá
Doručovatel na místě oznámení o uskutečněném pokusu o doručení a informaci, že pro
opětovné doručení je Zákazník povinen kontaktovat zásilkovou společnost či
společnost MyFoodMarket.
-
Zboží ve Výdejním místě je
oprávněna převzít pouze osoba starší 18 let, která pracovníkovi výdeje sdělí
číslo Objednávky. Bez předložení čísla Objednávky a zaplacení celé částky Kupní
ceny Zboží není možné Zboží Zákazníkovi vydat.
-
KVALITA ZBOŽÍ, VADY ZBOŽÍ A NÁROKY Z NICH VYPLÝVAJÍCÍ
-
Společnost MyFoodMarket ručí za
kvalitu dodaného Zboží do data spotřeby uvedeného na příslušném výrobku či jeho
obalu nebo pro příslušný výrobek na Internetových stránkách.
-
Zákazník je povinen se řídit pokyny
pro nakládání se Zbožím uvedenými na jeho obalu, připojeném informačním letáku
nebo na Internetové stránce.
-
Podmínkou odpovědnosti společnosti
MyFoodMarket za případné vady Zboží je dodržení (i) těchto VOP, (ii) platných
právních předpisů, (iii) pokynů pro nakládání se Zbožím uvedených na jeho obalu,
připojeném informačním letáku nebo na Internetové stránce a (iv) přiměřených
skladovacích a užitných podmínek pro potravinářské produkty (Zboží) u Zákazníka.
Společnost MyFoodMarket neodpovídá za vady na kvalitě Zboží způsobené porušením
povinností Zákazníka dle těchto VOP, zejména jeho nesprávným skladováním či
zacházením s ním.
-
Zákazník je povinen zkontrolovat
dodané zboží bez zbytečného odkladu po jeho doručení. V případě mechanického
poškození obalu dodávky Zboží sepíše za přítomnosti Doručovatele
záznam o poškození zásilky a nechá si tuto skutečnost touto osobou potvrdit.
-
Případné vady dodávky týkající se
množství, druhu objednaného zboží, správnosti vystavené faktury, ale i případné
zjevné vady zboží, je Zákazník povinen reklamovat u společnosti MyFoodMarket
nejpozději do 3 (tří) dnů od převzetí Zboží Zákazníkem a u Zboží podléhajícího
rychlé zkáze, opotřebení nebo zastarání nejpozději do 24 (dvaceti čtyř) hodin
od převzetí takového Zboží Zákazníkem.
-
Pokud se vady Zboží vyskytnou
v záruční době, je Zákazník povinen tyto písemně reklamovat u společnosti
MyFoodMarket neprodleně po jejich zjištění.
-
VRÁCENÍ ZBOŽÍ
-
Zákazník bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku,
nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo
upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu, od kupní smlouvy
o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo
po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím, od kupní smlouvy o dodávce
zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal, a z hygienických
důvodů jej není možné vrátit, a od kupní smlouvy o dodávce zvukové nebo
obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní
obal. Pro vyloučení všech pochybností se dále konstatuje, že nelze vrátit
Zboží, které podléhá rychlé zkáze, opotřebení nebo zastarání, Zboží, které
je poškozené, nese znaky používání či je jinak znehodnoceno nebo jehož obal
je porušen.
-
Nejedná-li se o případ uvedený shora v odst. 13.1 tohoto článku či o jiný
případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, má Zákazník v souladu s
ustanovením čl. 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od Kupní smlouvy
odstoupit, a to do 14 (čtrnácti) dnů ode dne jeho převzetí Zboží vrátit,
a to bez udání důvodů. V případě, že je předmětem Kupní smlouvy několik
druhů Zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí
poslední dodávky Zboží. Odstoupení od Kupní smlouvy musí být společnosti
MyFoodMarket odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě.V případě odstoupení
od Kupní smlouvy se Kupní smlouva od počátku ruší. Zákazník na své náklady
vrací Zboží v jakékoliv provozovně společnosti MyFoodMarket nebo v jakémkoliv
Výdejním místě, kde mu bude Kupní cena vraceného Zboží vyplacena v hotovosti
na pokladně. Zboží musí být vráceno do 3 (tří) dnů ode dne odstoupení
od Kupní smlouvy Zákazníkem. Odstoupí-li Zákazník od Kupní smlouvy,
společnost MyFoodMarket není povinna vrátit přijaté peněžní prostředky
Zákazníkovi dříve, než mu Zákazník Zboží vrátí.
-
Pro vyloučení všech pochybností a nejasností Zákazník bere na vědomí,
že v případě vracení Zboží podle tohoto článku je z hlediska vrácení
Kupní ceny zboží Zákazníkovi rozhodná Kupní cena, kterou Zákazník
uhradil v okamžiku úhrady Kupní ceny vraceného Zboží.
-
Ustanovením tohoto článku nejsou dotčena jakákoli práva a povinnosti
Zákazníka, která pro něj vyplývají z obecně závazných právních
předpisů nebo VOP ve vztahu k uplatnění práv zákazníka z odpovědnosti
za vady Zboží (reklamace vadného zboží).
-
Do doby převzetí Zboží Zákazníkem je společnost MyFoodMarket oprávněna
kdykoli od Kupní smlouvy odstoupit. V takovém případě vrátí společnost
MyFoodMarket kupní cenu Zákazníkovi bez zbytečného odkladu,
bezhotovostním převodem na bankovní účet určený Zákazníkem.
-
Je-li společně se Zbožím Zákazníkovi poskytnut i dárek,
je darovací smlouva mezi společností MyFoodMarket a Zákazníkem
uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od Kupní smlouvy
Zákazníkem, pozbývá darovací smlouva účinnosti a Zákazník je povinen spolu
se Zbožím společnosti MyFoodMarket vrátit i poskytnutý dárek.
-
SLUŽBA JÍDLO AŽ NA VÁŠ STŮL
-
Společnost MyFoodMarket nabízí Zákazníkům prostřednictvím své
Internetové stránky www.sklizeno.cz/roznos (dále jen „Internetová stránka služby“)
službu roznosu hotových jídel a dalšího Zboží do společností
MyFoodMarket specifikovaných míst (dále jen „Služba“). Podstatou
této služby je roznos čerstvých hotových jídel určených k okamžité
spotřebě a dalšího Zboží dle denní nabídky společnosti MyFoodMarket
uvedené na Internetových stránkách služby do společností MyFoodMarket
specifikovaného místa. Služba je poskytována pouze z provozoven společnosti
MyFoodMarket a do míst uvedených k příslušnému okamžiku na Internetových stránkách služby.
-
Službu mohou využívat pouze Zákazníci registrovaní v souladu s čl. IV. těchto VOP.
-
Není-li uvedeno v tomto článku VOP jinak, vztahují se na Službu bez dalšího vztahují
veškerá ustanovení těchto VOP.
-
Kupní cena za Zboží objednané v rámci Služby je
splatná při předání Zboží a může být hrazena výlučně v hotovosti Doručovateli.
-
Ke Kupní ceně Zboží objednaného prostřednictvím Služby bude společností
MyFoodMarket připočtena cena za dodání Zboží na místo určené v Objednávce,
ve výši uvedené k okamžiku potvrzení Objednávky na Internetových stránkách služby.
-
V případě, že bude Zákazníkovi na základě Objednávky prostřednictvím Služby
dodáváno hotové čerstvě připravené jídlo, je Zákazník oprávněn a povinen
případné vady dodávky týkající se množství, druhu objednaného Zboží,
správnosti vystavené faktury, ale i případné zjevné vady Zboží,
reklamovat u společnosti MyFoodMarket nejpozději v okamžiku převzetí Zboží Zákazníkem.
-
ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
-
Tyto VOP upravují podmínky koupě a
prodeje zboží v Internetovém obchodě a okamžikem uzavření Kupní smlouvy se
Zákazníkem se stávají nedílnou součástí Kupní smlouvy.
-
VOP se řídí českým právním řádem a
k řešení sporů v souvislosti s prodejem zboží v Internetovém obchodě jsou
příslušné věcně a místně příslušné soudy ČR.
-
V případě rozporu české a anglické
verze obsahu VOP nebo Internetové stránky je rozhodující česká verze.
-
Je-li některé ustanovení těchto VOP neplatné nebo neúčinné,
nebo se takovým stane nebo bude takovým shledáno, použije se
namísto takového neplatného ustanovení, ustanovení, jehož smysl
se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo
neúčinností jednoho ustanovení těchto VOP není dotčena platnost a
účinnost jejich ostatních ustanovení.
-
Změny a doplňky Kupní smlouvy či těchto VOP vyžadují písemnou formu.
Písemná forma je vyžadována i pro vzdání se jakéhokoliv práva či prominutí
jakéhokoliv nároku dle Kupní smlouvy nebo těchto VOP či v souvislosti s nimi.
-
Jestliže společnost MyFoodMarket v
případě jednotlivého nebo opakovaného porušování VOP neuplatnila svoje práva,
která jí v důsledku porušení vznikla, v žádném případě takový postup nelze
považovat za vzdání se práva a neovlivňuje to práva společnosti MyFoodMarket
toto plnění vymáhat. Jestliže společnost MyFoodMarket promine porušení některého
ustanovení VOP, nebude to chápáno jako prominutí příštích porušení těchto
ustanovení, ani jiných porušení jiných ustanovení VOP.
-
Společnost MyFoodMarket neodpovídá
za porušení těchto VOP, pokud bylo způsobeno okolnostmi vylučujícími
odpovědnost. Společnost MyFoodMarket je
oprávněna kdykoli změnit VOP, přičemž nové znění VOP je účinné okamžikem jejich
zveřejnění na Internetové stránce. Má se za to, že Zákazník, který objednává
zboží prostřednictvím Internetového obchodu poté, co změna VOP nabyla účinnosti,
s novým zněním VOP souhlasí.
-
Společnost MyFoodMarket není ve vztahu k Zákazníkovi
vázána žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení
§ 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
-
Zákazník tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu
§ 1765 odst. 2 občanského zákoníku. Společnost MyFoodMarket je oprávněna
prodej Zboží v Internetovém obchodě či poskytování Služby kdykoli ukončit.
-
K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČO: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz.
Tyto Obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 8. dubna 2015