Řeřicha zastaví stárnutí a očistí vaše tělo od virů a bakterií

Řeřicha je drobná rostlinka, která v sobě nese množství blahodárných látek, jež jsou vzpruhou pro naše tělo. A to hlavně v zimě, když zelenina moc neroste. Lehce si ji totiž vypěstujete i sami doma a nemusíte ani dlouho čekat, než vyroste.

Co vše se v této bylince skrývá?

Řeřicha je plná vitamínů i minerálních látek, obsahuje omlazující vitamín E, stejně tak vitamín C podporující naší imunitu a ve významném zastoupení v ní najdeme i beta-karoten a vitamíny A, B1, B3, B6 a K.

Stejně tak obsahuje minerální látky, které jsou důležité pro regulaci a kontrolu látkové výměny v těle. V řeřiše najdeme hlavně draslík, zinek, hořčík, železo a vápník.

Jak ji vypěstovat?

Řeřichu doporučujeme pěstovat v hustém zásevu, jelikož se jedná o drobnou rostlinku. Do menší nízké misky nebo květináčku dejte přibližně 2 cm zeminy. Postačí nám ale i vata nebo kuchyňská utěrka. Posypejte ji semínky a zalijte.  Důležité je nenechat řeřichu ani jeden den bez zalití. Řeřichu nechte dorůst do výšky přibližně 10 cm a pak ustřihněte. Sklizeň pak budete mít ještě jednou.

Co z ní připravit?

Řeřicha má lehce pikantní chuť, která dodá vašim jídlům nový rozměr, a pokud jste ji ještě nezkoušeli, tak vás její chuť rozhodně mile překvapí.  Můžete si ji přidat třeba jenom přidat na čerstvý chléb namazaný čerstvým smetanovým sýrem. Je ale vhodná i do pomazánek, paštik, nádivek. Nebo ji přidejte do uvařených brambor či salátů.

Tip: Řeřichové pesto

Do hmoždíře přidejte dvě až tři hrsti řeřichy, hrst oloupaných a nasekaných mandlí, malý stroužek česneku, lžíci sýra pecorino (můžete nahradit parmazánem nebo jiným tvrdým sýrem typu Grana padano), 6–8 lžic extra panenského olivového oleje (množství záleží na hustotě) a vytvořte krémovou omáčku. Pesto si můžete přidat na těstoviny, pečenou zeleninu nebo na opečenou bagetku. Skvěle se také hodí na ozdobení jednohubek.