Jak zvýšit porce zeleniny

Zelenina je přirozeným zdrojem látek, které podporují funkce našeho těla a posilují imunitu. Abychom si zabezpečili co nejširší spektrum zdraví prospěšných látek, je potřeba jíst pestře – zeleninu střídat, využívat všechny druhy a barvy, které nám nabízí.

Tipy, jak zvýšit konzumaci zeleniny:

  • Místo brambor nebo rýže připravujte nové zeleninové přílohy, například pečenou zeleninu anebo restovanou zeleninu, například karotku s kukuřicí, cuketu s rajčaty, fazolky s dýní
  • Namísto přílohové rýže servírujte „české rizozo“ doplněné o restovanou neškrobovou zeleninku v poměru půl na půl
  • Bramborovou kaši dělejte napůl s jinou zeleninou, například mrkví, celerem, batátem nebo fenyklem
  • Ke každému jídlu si připravte zeleninový salát anebo jen nakrájejte trochu zeleniny na talíř
  • Vařte zeleninové polévky, dochuťte je bylinkami
  • Omáčky k těstovinám připravujte z čerstvé zeleniny, místo protlaku apod. Hodí se cibulka, pórek, rajčata, řapíkatý celer a další
  • Obložený chléb anebo housku vždy doplňte listovým salátem, do másla přidávejte čerstvé bylinky