12 tipů jak zvládnout Vánoce s dobrým zažíváním

Všichni to dozajista známe – Vánoce plné přejídání, které nakonec končí pálením žáhy, nadýmáním nebo dokonce pár kily navíc. Jak je ale zvládnout bez následků? Připravili jsme si pro vás tucet tipů, které rozhodně stojí za vyzkoušení. To abyste věděli, co odpovědět, až se vás plavky zeptají: „Tak co jste dělali o Vánocích?“

1. Odlehčete bramborový salát – nahraďte (nebo alespoň doplňte) majonézu v bramborovém salátu bílým jogurtem.
2. Odolejte chuti na cukroví po šesté hodině večer.
3. Ráno začněte zázvorovým, fenyklovým či bylinkovým čajem a první jídlo si dejte až 20–30 minut po čaji.
4. Nezapomínejte na každodenní pohyb – vyražte do přírody (nebo alespoň na procházku).
5. Pijte dostatek vody. Vhodný je i mátový a heřmánkový čaj, které pomohou vašemu trávení.
6. Nezapomínejte na vlákninu, kterou najdete v ovoci, zelenině a celozrnném chlebu a pečivu.
7. Dopřejte si zakysané mléčné výrobky. Obsahují bakterie podporující trávení.
8. Nezapomeňte ani na kvašenou zeleninu – kysané zelí nebo kimči.
9. Smaženého kapra nebo řízky nechte před podáváním „okapat“ na papírové utěrce. Ta do sebe nasaje přebytečný tuk.
10. Po vydatném jídle si dejte na chvilku šlofíka, aby tělo mohlo soustředit všechnu energii pouze na trávení.
11. Buďte střídmí v pití alkoholu.
12. Nestresujte se, odpočiňte si a užijte si svátky plné pohody.

Přejeme vám krásné Vánoce v kruhu rodiny a přátel plné pohody dosažené s pomocí zdravého zažívání!